Lagerhaus

Redesign/rebrand Lagerhaus (Fiktivt case)

Brief: Lagerhaus vill uppdatera sitt varumärke. Liksom de följer med i rådande inredningstrender vill de även göra det i sitt formspårk. Lagerhaus vill positionera sig starkare och visa att de överträffar sina konkurrenter även om priserna ej konkurrerar. De vill inte förknippas med ”slit och släng” då deras design av produkterna är genomarbetade. De vill gentemot konkurrenterna visa på att de är nischade på lekfulla inredningsdetaljer med modern känsla och har ett brett och färgsprakande present och förpackningssortiment.

Lösning: Med enkla lyft låta mycket att Lagerhaus redan färgstarka maner få leva kvar, låta de få sitt egna branding mönster, uppdatering av typsnitt, infografics och CTA-knappar. Lagerhaus karaktäristiska blå färg har tonats ner och blivit dovare för att få en lugnare känsla och för att låta de andra elementen få poppa ännu mera.

Logotypen är baserad på typsnittet Albra där föregående logotyps vita mellanrum i bokstäverna får vara kvar för igenkänning. Logotypen känns uppdaterad, modern men med hög igenkänningsfaktor.

Bilder från:
http://lagerhaus.mediaflowpro.com/4/
https://www.mynewsdesk.com/se/lagerhaus-ab
https://unsplash.com/